dijous, 27 de gener del 2011

VIRUS I BACTERIS

Què va matar a Núria Oró? VIRUS i BACTERIS 1.- http://www.bio.cmu.edu/Courses/03121/moovies/virus.mov Mentre va passant l’animació intenteu fer un esquema dels diferents tipus morfològics de virus______________________________________
En sabeu donar algun exemple?______________________________

2.- http://www.biologycorner.com/worksheets/HIV_coloring.html
Relateu després les fases d’infecció del virus___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3.- http://www.ac-creteil.fr/biotechnologies/doc_microbiology-hivstructure.htm Anoteu les diferents proteïnes que formen l’estructura del virus. (si passeu el ratolí per sobre, es veuen tots els components). Quina funció penseu que tenen cadascuna d’elles?
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4.- http://www.sumanasinc.com/webcontent/anisamples/microbiology/herpessimplex.html Quin tipus de material hereditari té el virus de l’herpes?_____________
Com descriuríeu tot el que succeeix en la fase d’eclipsi d’aquest virus? _______ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


5.- http://www.whfreeman.com/kuby/content/anm/kb03an01.htm Què significa retrovirus?_____________________________________
Fixeu-vos en el detall de la retrotranscripció i relateu com succeeix __________ ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

6.- http://www.cat.cc.md.us/courses/bio141/lecguide/unit2/viruses/adlyt.html6’.- http://highered.mcgraw-hill.com/sites/0072556781/student_view0/chapter17/animation_quiz_2.html Feu un quadre comparatiu dels processos que tenen lloc en cadascuna de les fases del cicle lític i lisogènic dels bacteriòfags.

Cicle lític Cicle lisogènic
Fase de .....
Fase de ........
Fase de .........





7.- http://www.biology.ualberta.ca/facilities/multimedia/index.php?Page=289 (estructura bacteris)
Cliqueu sobre Pathogenic E. Coli (view on line) i repasseu l’estructura bàsica dels bacteris. Escriviu aquí cadascuna de les parts _______________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Cliqueu sobre l’apartat que diu “structure and function of cell wall and membrane”, fixeu-vos amb les semblances i diferències de les parets de bacteris GRAM+ i GRAM-, i escriviu les diferències estructurals.____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Torneu a : http://www.biology.ualberta.ca/facilities/multimedia/index.php?Page=289
Cliqueu sobre Bacterial Movement (view on line) i observeu els moviment dels flagels

8.- Observeu amb detall les tres animacions següents que corresponen a tres processos bacterians, mireu-los sense so i sense text.
8.- http://highered.mcgraw-hill.com/sites/0072556781/student_view0/chapter13/animation_quiz_3.html8’.- http://highered.mcgraw-hill.com/sites/0072556781/student_view0/chapter13/animation_quiz_1.html
8’’.- http://highered.mcgraw-hill.com/sites/0072556781/student_view0/chapter13/animation_quiz_2.htmlAnoteu aquí el que penseu que està passant en cadascun dels tres processos:
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Torneu a observar les animacions, ara amb text i veu. Comproveu si el que expliquen coincideix amb les vostres prediccions.

Responeu després les qüestions que s’indiquen més avall.

Els processos de reproducció que es descriuen es diuen que són parasexuals. Podríeu justificar el perquè?
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
En què s’assemblen i en què es diferencien conjugació, transformació i transducció?
______________________________________________________________________________________________________________________


9.- http://www.sumanasinc.com/scienceinfocus/sif_helicobacter.html Teniu l’oportunitat d’observar el mode d’actuació d’un bacteri concret que actua a l’estómac.
a) Expliqueu com l’activitat vital d’aquest bacteri pot estar relacionada amb l’aparició de determinades malalties (com úlceres digestives, gastritis,...)
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
b) L’animació també us proporciona un excel•lent exemple de com un organisme pot modificar el seu entorn i així sobreviure. Expliqueu detalladament aquest exemple.
_____________________________________________________________________________________________________________________

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada